Ga naar de inhoud
Onderhoud en reparaties

In een woning kan er altijd iets kapot gaan of niet meer goed werken. Dat is natuurlijk erg vervelend. Voor een deel van het onderhoud bent u zelf verantwoordelijk. Zoals het ontluchten en bijvullen van uw cv. In de video's hiernaast vindt u een aantal instructiefilmpjes.

Is er iets kapot of werkt iets niet meer goed en moeten wij dit voor u oplossen? Meldt u dit dan bij ons. Dit doet u door te bellen (0546) 62 23 12 of door uw reparatieverzoek zelf online aan te melden. U maakt dan meteen zelf een afspraak voor het uitvoeren van de reparatie. 

Onze onderhoudspartners
Voor het uitvoeren van reparaties en onderhoud gebruiken we verschillende, vaste partners. Feenstra, Kuipers, Reparaad en Storingservice zijn vaste partners die u tegen kunt komen voor het uitvoeren van (spoed)reparaties. 

Onderhoud
Door regelmatig onderhoud uit te voeren aan de woningen, willen wij uw woning in goede staat houden. Jaarlijks voeren wij aan verschillende woningen onderhoud uit. Denk dan aan schilderwerk, schoonmaakwerkzaamheden, controleren van installaties (meterkasten, cv-ketels), vervangen van de keuken en meer. Dit zogenoemde planmatig onderhoud voeren wij eens in de zoveel tijd uit. 

Project
Is er meer nodig dan een schilderbeurt of het vervangen van een keuken? Dan kan het zijn dat wij groot onderhoud of een renovatie uitvoeren. We combineren dan verschillende werkzaamheden. Vaak zijn we dan enkele weken in en aan een woning en/of woongebouw bezig. U ontvangt altijd op tijd bericht van ons wanneer we met uw woning aan de slag willen. U hoort dan ook welke werkzaamheden we wanneer uitvoeren. En welke aannemer de werkzaamheden uitvoert. 

Is er iets kapot of werkt iets niet meer goed en moeten wij dit voor u oplossen? Meldt u dit dan bij ons. Dit doet u door te bellen (0546) 62 23 12 of door uw reparatieverzoek zelf online aan te melden. U maakt dan meteen zelf een afspraak voor het uitvoeren van de reparatie. 

Voor een deel van het onderhoud bent u zelf verantwoordelijk. Wie wat doet aan onderhoud, leest u in het besluit klein herstellingen

Een lekkage, stormschade of andere zaken vragen om een snelle oplossing. Spoedreparaties (reparaties die niet tot de volgende werkdag kunnen wachten) geeft u aan ons door. U belt ons op nummer 0546 62 23 12 en kiest voor keuze 2 in het keuzemenu. Dit nummer is 7 dagen in de week, 24 uur per dag bereikbaar. Buiten kantoortijden beantwoordt de meldcentrale de telefoontjes.

Als u geen warm water heeft maar wel verwarming dan is er iets mis met uw cv-ketel. U kunt dan rechtstreeks contact opnemen met Feenstra. U bereikt hen op telefoonnummer 088 84 55 000.

Controleer eerst of er een stroomstoring bekend is bij de energieleverancier. Geen stroomstoring in de buurt? Doe dan een stekkerproef. Hiernaast vindt u een filmpje waarin u ziet hoe u een stekkerproef uitvoert. Geeft geen enkel apparaat een probleem en er is geen sprake van overbelasting? Meldt de stroomstoring dan bij ons: 0546 62 23 12.

  1. Open ramen en deuren. Zorg voor een goede ventilatie en schone lucht.
  2. Draai de hoofdgaskraan dicht. De hoofgaskraan vindt u in uw meterkast bij de gasmeter. Dit kan een gele knop, hendel of een draaiwiel zijn.
  3. Gebruik geen vuur en zet elektrische apparaten niet aan of uit. Rook niet. Gebruik geen apparten die elektriciteit gebruiken. Ook het vonkje van een lichtschakelaar, een mobieltje of deurbel kan voor een ontploffing zorgen.
  4. Bel het Nationaal Storingsnummer op 0800 9009 en blijf aan de lijn.

Plaats emmers, probeer ergere schade te voorkomen en neem hierna direct contact met ons op (0546 62 23 12). Schakel ook uw eigen inboedelverzekering in om de lekkage te melden.  

Voor een verstopping van bijvoorbeeld uw toilet, afvoer, sifon en doucheputje bent u zelf verantwoordelijk. U kunt hiervoor contact opnemen met Joop Kuipers voor het maken van een afspraak. U belt hem op nummer 0546 81 59 36. De kosten voor het oplossen van de verstopping zijn in eerste instantie voor uw rekening. Joop Kuipers beoordeelt bij het oplossen van de verstopping voor wie de kosten echt zijn. U bent vrij om een ander bedrijf in te schakelen maar dan is de rekening ook voor u.

Tip: Denk goed na voordat u wat weggooit of het u het wel op de juiste manier weggooit. Gooi bijvoorbeeld nooit frituurvet en jus door de gootsteen. Maak ook regelmatig uw afvoerputje/zwanenhals schoon.

Hier vindt u meer tips en adviezen.

 

U bent zelf verantwoordelijk voor het (laten) schoonmaken van uw dakgoten. Woont u in een appartementencomplex dan doen wij dit voor u. 

Ja, u vult jaarlijks 1 of 2 keer per jaar de ketel zelf bij met water. Hiernaast staat een instructiefilmpje waarin u ziet hoe u dit doet.

Heeft u problemen met uw verwarming, borrelt deze of worden de radiatoren niet goed warm? Dan kan het zijn dat er te veel lucht in de radiatoren zit. U ziet hiernaast een instructiefilmpje waarin we uitleggen hoe u dit kunt doen. 

Schimmel verwijdert u zelf met een sopje van warm water met soda. Helpt dit niet? Dan kunt een schimmelwerend middel of schimmelwerende verf halen bij de bouwmarkt.

Schimmel en vochtplekken ontstaan vaak in natte en vochtige ruimtes zoals de badkamer en keuken. Dit komt meestal door te weinig ventilatie. Zet elke dag minsten een half uur uw ramen (en deuren) open, ook is het van belang dat de ventilatieroosters open blijven en schoon zijn. Te veel vocht in de lucht kan zorgen voor gezondheidsproblemen zoals hoofdpijn, verkoudheid etc.

Hier vindt u een filmpje waarin wordt uitgelegd hoe u de lucht in uw woning gezond houdt.

Goed ventileren zorgt voor schonere lucht en een fijner binnenklimaat. Door te ventileren kan vocht naar buiten. Gebruik daarvoor zo veel mogelijk de ventilatieroosters en ramen. Een aantal tips:

  • Laat ventilatieroosters open staan (dag en nacht)
  • Zet dagelijks ramen tegen elkaar open om ruimtes door te luchten.
  • Zet tijdens het douchen en koken de mechanische ventilatie of afzuigkap op de hoogste stand.
  • Kook zoveel mogelijk met de deksel op de pan.
  • Droog na het douchen de muren en vloer met een wisser.  
  • Laat ook de mechanische ventilatie na het douchen nog 20 minuten aanstaan.
  • Droog de was buiten als dat kan. Lukt dit niet? Zet dan altijd in deze ruimte een raam open.
  • Zorg dat de ventilatieroosters open blijven en schoon blijven.
  • Komt er veel visite? Zet de mechanische ventilatie hoger of zet een raam open.

Dat is erg vervelend. Helaas hebben wij geen reservesleutels. Heeft iemand in de buurt of een familielid misschien een reservesleutel? Geen reservesleutel? Dan schakelt u een erkend bedrijf in om uw woning weer in te komen. De kosten hiervoor zijn voor uw rekening. Tip: vraag goed na wat de kosten zijn zodat u vooraf goed weet waar u aan toe bent.

 

Een hoge grondwaterstand zorgt meestal ook voor water in kelders en kruipruimtes. Wij begrijpen dat dit erg vervelend is.

Wij pompen kelders en kruipruimtes niet leeg. De reden hiervoor is dat dit weinig nut heeft als het grondwater hoger staat dan de bodem van de kelder/kruipruimte. Het is afwachten totdat het grondwaterpeil vanzelf weer zakt. Ontstaat er een gevaarlijke situatie of denkt u aan een lekkage meldt u dit dan bij ons.

Wat kunt u zelf doen?
U kunt het laatste beetje water weghalen met een emmer, dompelpomp of een waterstofzuiger. Zorg ervoor dat u hierna de kelder goed ventileert zodat deze goed kan drogen. 

Heeft u belangrijke spullen in de kelder staan?
Door de flinke regenbuien is er een kans dat de kelders en kruipruimtes vaker onder water lopen. Plaats kwetsbare spullen naar een andere plek om te bewaren. Bij schade neemt u contact op met uw inboedelverzekering.

 

Ja dit kan. U neemt hiervoor contact met ons op door te bellen 0546 62 23 12 of een mail te sturen naar info@wstubbergen.nl. De levertijd van nieuwe sleutels is ongeveer 10 werkdagen. De kosten voor extra sleutels zijn voor u.